Yellow Saturdays / Gelombang Kuning tiap hari Sabtu

Bersih2.0 November 14, 2007 62

BERSIH urges all concerned Malaysians to wear something yellow (clothing, hat/cap, ribbon, etc) every Saturday to show your support and solidarity for our Clean and Fair Elections campaign.

BERSIH mengajak rakyat Malaysia yang perihatin untuk mengenakan apa jua berwarna kuning (pakaian, topi, riben) pada setiap hari Sabtu bagi menyatakan sokongan dan solidariti kepada kempen pilihanraya bersih dan adil.

THE YELLOW T-SHIRTS ARE STILL AVAILABLE … T-SHIRT KUNING MASIH ADA DIJUAL … Contact BERSIH at [email protected] or call 03-79806571, 019-2232002.

62 Comments »

  1. IslahIman November 14, 2007 at 4:05 PM - Reply

    We Will be heard!

    Come rain or shine!
    Arms entwined, we’ll march the line!
    Whatever the color, we really don’t mind!
    Whatever race, creed or rank, in purpose we bind!
    Whatever it takes, in spirit or in kind!
    We Will be heard, we Will Not be undermined!

    We do not wish to think, or speak, or write with moderation.
    We are in earnest. We will not equivocate.
    We will not excuse. We will not retreat a single inch.
    And we Will be heard!
    We Will have our say, and we Will be heard!
    The future belongs to us. We Will be heard!

    IslahIman

    14/11/2007

  2. Laksarian November 14, 2007 at 7:06 PM - Reply

    I’ll go one step further and wear the BERSIH shirt every Saturday.

  3. burhanuddin helmi November 14, 2007 at 11:21 PM - Reply

    where can i buy the bersih yellow shirt? a lot of people still asking this.

  4. readerdee November 15, 2007 at 8:39 AM - Reply

    How about wearing yellow ribbon in parliament..this will be more interesting!

  5. Ben November 15, 2007 at 9:51 AM - Reply

    Yes, this is a good initiative. I will wear yellow on Saturdays to make a difference in this nation.

  6. Dan-yel November 15, 2007 at 3:47 PM - Reply

    Nice poem islahlman! Me too, going to be yellow every Saturday :)

  7. george November 15, 2007 at 5:37 PM - Reply

    Good Job my fellow Malaysian…we in Sabah also keep updating on your BERSIH campaign eversince we heard about the news.We do hope we will make the same wave hear in Sabah cause we here are also Malaysians and have the same right with all the fellow Malaysians.

  8. hchan1961 November 15, 2007 at 6:10 PM - Reply

    I have a small “I love my King” t-shirt (yellow and white and written in Thai) hanging on my car.

  9. Arsenal FC November 15, 2007 at 8:15 PM - Reply

    Bersih should continuously selling Bersih merchandise online especially Bersih shirt.

  10. Exander November 16, 2007 at 3:18 PM - Reply

    BERSIH!!! Jgn Jd bangan!! Sial punya org!!!

  11. Exander November 16, 2007 at 3:26 PM - Reply

    Wei BERSIH duk rumah lagi bagus la!!! Jng la hangpa buat kerja bangan!!!! Bersih konon tui!!! Hangpa punya pemimpin Anwar yg kuat main belakang dan Hadi kambing tu la yang hangpa patut bersihkan…….Ha..ha…ha…simpan je dalam kain kuning sami tu….BODOH!! BANGAN!!!!! SIAL!!!!!

  12. Informed Voter November 16, 2007 at 3:34 PM - Reply

    Exander,watch what u say.Sounds like u r one of UMNO running dog!!..

  13. Informed Voter November 16, 2007 at 3:37 PM - Reply

    The issue here is not who is what and who will lead but the excessive corruption and abused of power. Get rid of those in power to show who really are in POWER, i.e. The People…So Exander, this place dont need people like you.!!!

  14. Exander November 16, 2007 at 7:48 PM - Reply

    Watch what??? Who are you….dont stay in M’sia la…..U better stay in Bangladesh…Stupid ass hole

  15. Exander November 16, 2007 at 7:56 PM - Reply

    Aku rasa BERSIH patut tukar nama kpd “KOTOR” Bukan pasai apa…pemimpin depa tu kotoq punya orang

  16. Exander November 17, 2007 at 1:24 PM - Reply

    Demonstrasi jejas perniagaan

    Demonstrasi haram Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) di persekitaran Dataran Merdeka dan Masjid Jamek Sabtu lalu, menyebabkan pengusaha dan peniaga pelbagai sektor di sekitar kawasan berdekatan menanggung kerugian berjuta-juta ringgit.

    Perhimpunan yang menyaksikan ramai anggota polis terpaksa dikerah mengawal keadaan, turut menjejaskan industri pelancongan, khususnya di ibu negara dengan kawasan Bukit Bintang menerima kesan teruk.

    Berikutan itu, pemimpin dan wakil 80 pertubuhan pengusaha dan peniaga serta badan bukan kerajaan (NGO) lain sekitar Bukit Bintang semalam mengadakan bantahan bagi menyuarakan rasa tidak puas hati terhadap perhimpunan berkenaan.

    Penasihat kepada 80 pertubuhan dan NGO terbabit, Datuk Dr Lee Chong Meng, berkata perhimpunan itu bukan saja menyebabkan kerugian dan kesusahan kepada peniaga, malah membantutkan usaha kerajaan menarik pelancong asing ke negara ini sempena Tahun Melawat Malaysia (TMM 2007).

    “Kami sedih perhimpunan itu menyebabkan banyak kedai di kawasan Bukit Bintang iaitu kawasan nukleus di ibu negara terpaksa ditutup sekurang-kurangnya separuh hari, jalan sesak, hotel dan pusat perniagaan kosong.

    “Persatuan pengusaha hotel memaklumkan ada tempahan menginap dibatalkan pelancong dari China, Korea dan Hong Kong berikutan kejadian itu, selain ejen pelancongan tempatan menerima banyak pertanyaan daripada ejen pelancongan asing mengenai keadaan di ibu negara.

    “Oleh itu, kita adakan sesi ini untuk maklumkan kepada parti politik tertentu supaya jangan buat kacau.

    “Kami berharap perhimpunan haram seperti ini tidak berlaku lagi, cukuplah kerana ia menjejaskan perniagaan,” katanya pada sidang media di sebuah restoran di Jalan Pudu, semalam.

    Perhimpunan itu disertai hampir 100 pemimpin dan ahli persatuan mewakili peniaga, pengusaha dan pemborong barangan harian, pakaian, kedai kopi, restoran, hotel, agensi pelancongan, teksi dan sektor Rukun Tetangga.

    Pelbagai sepanduk termasuk tertera ‘Rakyat Malaysia Bukan Hooligan’, ‘Rakyat Malaysia Tolak Demonstrasi Jalanan’ dan ‘Kami Menyokong Pelancongan’ dibawa pada perhimpunan itu.

    Wakil pemborong pakaian, Tan Hooi Weng, berkata kerugian dialami beratus-ratus pemilik pusat fesyen di Jalan Merlimau dan Jalan Kenanga mampu mencecah antara RM3 hingga RM4 juta.

    “Perhimpunan itu menyebabkan kami kerugian besar. Bayangkan ada pengusaha mampu meraih jualan sehingga RM30,000 tetapi pada hari itu (perhimpunan haram diadakan) kosong, tiada pelanggan,” katanya.

    Beberapa wakil pertubuhan lain turut mengakui perhimpunan menyebabkan mereka menanggung kerugian kerana terpaksa menutup premis lebih awal dan kurang pelanggan.

    So BERSIH…Fikirlah sendiri yo!!!!!! Jangan Jadi Bangang, Bodoh, Dungu!!!!

  17. ty November 17, 2007 at 8:23 PM - Reply

    Exander,

    You have all your rights to express your opinion everywhere. But I would like to point it out to you that by discriminating other Asian countries like Bangladesh, you are bringing yourself DOWN to the level of our Information Minister.

    Speaking of bersih vs kotor, i think you are not that bersih either. Look at what hyperlink did you put on your name. :)

  18. peniaga jalanan November 18, 2007 at 10:57 PM - Reply

    ini Bukti bergambar demonstrator BERSIH terbalikkan gerai peniaga

    http://i241.photobucket.com/albums/ff66/emak_maideen/bersih16.jpg

  19. Karmacop November 19, 2007 at 11:34 AM - Reply

    At last, today 10th Nov, I am proud to be a Malaysian….. Bersih’s ‘Yellow Peaceful March’ makes this pride inside of me grow. Thank You Bersih, Thank You Raja Petra Kamaruddin.. Thank you all Malaysiams seeking this ‘Yellow Reform’
    I sincerely do hope Bersih will organise a Yellow Road Show so to enable all Malaysians in all parts of our country experience this Yellow Wave that is becoming so pleasing to the eyes and hearts of all True Malaysians – history in the making. And I am also happy to witness the bad Karma that is haunting Umno, its partners in the BN, Police, and the tarnished judiciary, that has stolen most of our nations wealth and dignity. Daulat Tuanku, and God Bless Our NEW MALAYSIA.

  20. Stupid Exander November 19, 2007 at 5:09 PM - Reply

    Ini menunjukkan rakyat seperti Exander ini BUTA lagi PEKAK kerana tidak tahu apa yang berlaku dalam negara sendiri…. Diperbodohkan oleh media kerajaan. Yang exander ni sibuk² pasal perniagaan kafir kat KL terjejas tu apasal.. tu sumer masuk poket yahudi ko tau… OO ye tak ye Exander kita ni BUTA lagi PEKAK sebab dapat info salah dari media kerajaan sebab tu la dia maki hamun tak tentu fasal..

  21. ameer November 19, 2007 at 5:37 PM - Reply

    Saya mencadangkan supaya PERHIMPUNAN AMAN BERSIH KALI KE 2 DIADAKAN SERENTAK DI SELURUH NEGARA dan BERKUMPUL DI IBU NEGERI MASING2 dan berarak ke Istana negeri bagi negeri yg mempunyai Raja, dan kepada Yang Dipertuan Negeri bagi yg tidak mempunyai Raja.

  22. ameer November 19, 2007 at 5:41 PM - Reply

    EXANDER!!!! HANG NI SEDAP JE DOK CAKAP TANPA FAKTA!!! HANG KALAU NAK CAKAP IKUT SEDAP MULUT LEBIH BAIK HANG DIAM!!!HANG DUK RUMAH KUMPUL DULU MAKLUMAT BYK2 PASAL PENGETAHUAN AM BARU HANG CAKAP!!!!

  23. ameer November 19, 2007 at 5:45 PM - Reply

    BERSIH!!!TERUSKAN PERJUANGAN YG BELUM SELESAI!!!KAMI TIDAK MENYOKONG MANA2 PARTI POLITIK TP KAMI MENYOKONG PILIHANRAYA YG BERSIH DAN ADIL!!!! KAMI HANYA MAHU HAK KAMI DIKEMBALIKAN!!!!!! PULANGKAN !!!PULANGKAN!!!! PULANGKAN HAK RAKYAT DALAM PILIHANRAYA!!!!

  24. ameer November 19, 2007 at 5:47 PM - Reply

    BERJUTA-JUTA RAKYAT MALAYSIA BERADA DI BELAKANG BERSIH

  25. DC November 19, 2007 at 6:31 PM - Reply

    How much does the t-shirt cost anyway… got picture or preview? :)

  26. Mark Chua November 20, 2007 at 9:26 AM - Reply

    Business Improved Due to Bersih’s Rally

    14 November:

    After interviewing a few shop owners and business operators, apparently there is an improvement in business during the Bersih Rally on the 10th of November. According to a shop owner, “There were many people on that day. When it was hot, some folks purchased drinks from my shop”. According to another business operator, “…It was raining heavily in the afternoon and all of my umbrellas were sold out. I wish to see more people so that my business would flourish”……….

    So, Exander, don’t believe the government controlled media!

  27. Raykat biasa November 21, 2007 at 3:01 AM - Reply

    Saudara / Saudari,

    Pertama sekali abang Perdana Menteri kita ia itu Ibrahim bin Badawi menerusi syarikatnya SkyChef menjadi supplier makanan kepada syarikat penerbangan MAS yang sekarang mengalami kerugian RM900 juta untuk sembilan bulan pertama 2005. Abang PM kita jual sebotol air mineral kepada MAS dengan harga RM30 setiap botol. Kenapa kita hairan MAS rugi ?

    Menteri Besar terengganu Idris Jusoh telah mengadakan lumba kapal layar Monsoon Cup yang menelan duit rakyat sebanyak RM300.0 Juta.

    Duit ini di bayar kepada seorang taukeh bernama Patrick Lim dan kekawannya termasuk Khairy Jamaludin menantu Perdana Menteri. Perlumbaan kapal layar tak sampai lima hari makan duit rakyat RM300.0 Juta. Sudah tentu duit RM300.0 Juta itu ditelan oleh orang yang sungguh bertuah dapat kontrak RM300.0 Juta itu.

    Untuk menutup kehilangan duit sebesar ini sekarang sabsidi minyak di potong dan harga minyak nail 30 sen satu liter.

    Telekom Malaysia pula rugi lebih RM700 Juta duit rakyat sebab terpaksa bayar ganti rugi kepada syarikat telekom German ia itu Deutsche Telekom.. Terpaksa bayar ganti rugi RM700 Juta sebab Telekom Malaysia tak tahu buat kontrak.

    Nak tutup rugi ini pula kerajaan potong sabsidi minyak.

    Sekarang lebih murah naik kapalterbang Air Asia pergi balik dari Kuala Lumpur ke Kuala Terengganu. Tambang pergi balik Air Asia dari Kuala Lumpur ke Kuala Terengganu tak sampai RM300 bagi tiga orang sekeluarga.

    Air Asia diurus oleh orang yang tidak rasuah dan yang tahu buat bisnes tanpa menyusahkan rakyat.

    Sekarang dengan harga minyak yang sudah naik, belanja minyak sahaja nak pergi balik dari Kuala Lumpur ke Alor Setar sudah naik hingga RM220 (kereta Proton Waja). Bayar tol pula lebih RM120. Belanja makan dan minum (nasi campur dan teh kosong) bagi sekeluarga enam orang tambah lagi RM40. Ini bermaksud jumlah belanja minyak, tol dan makan minum pergi balik dari Kuala Lumpur ke Alor Setar hampir RM400.

    Negeri lain bukan macam negara kita. Walaupun harga minyak di Thailand lebih mahal daripada harga minyak di Malaysia tapi di Thailand tak ada bayar tol.

    Dari Bukit Kayu Hitam ke Bangkok jauhnya lebih 1,100 batu (bukan kilometer) naik lebuhraya enam lorong tanpa bayar TOL (bukan empat lorong macam Lebuhraya Utara Selatan kita).

    Di Thailand tak ada rasuah AP. Harga kereta Honda Civic 1.5 di Thailand tak sampai RM40,000. Lebih murah daripada harga kereta Perodua Kelisa 1.0 di Malaysia. Inilah kelebihannya di Thailand – tak ada AP di sana .

    Di Malaysia pula ada AP. Sebenarnya harga AP yang perlu di bayar kepada Kerajaan (MITI) tak sampai RM250 sahaja. Tapi AP boleh di jual sehingga RM40,000 sekeping kepada Dato Dato yang kaya yang di kenal sebagai “AP King”. Rasuah AP ini telah berlanjutan selama lebih 30 tahun. Akhir kata rakyat Malaysia yang terpaksa tanggung rasuah AP ini.

    Oleh yang demikian kereta Honda Civic 1.5 yang dijual dengan harga RM40,000 di Thailand naik harga sehingga RM110,000 di Malaysia. Rakyat Malaysia rugi. Kerajaan pun hilang wang. Bila kerajaan tak cukup wang – maka potonglah subsidi minyak. Maka naik lah harga minyak 30 sen satu liter.

    Malaysia Boleh!!!!

    Sekian. Salam.
    * Tolong hantarkan informasi ini kepada kawan kawan yang anda kenali. Tolong print dan sebarkan kerana hanya 1% penduduk Malaysia yg celik IT…. 99% memerlukan informasi ini sebagai langkah pertama untuk transformasi negara…. Sedarlah sudah 50 tahun kemerdekaan negara kita, tapi kita masih di takuk lama…. HAPUSKAN PENTADBIRAN ASAS RASUAH!!!
    Adakah kita harus menjadi mangsa dalam kejadian sedemikian?
    Orang lain hutang duit,kita sebagai rakyat Malaysia pula kena membayar ?
    Yang penting sekali, bukan setakat bayar sahaja, manakala nak bayar sampai bila ? Adakah ini akan berhenti ?…………

  28. WD November 21, 2007 at 11:53 AM - Reply

    Kita patut mempersoalkan tahap ketepatan berita yang ditampar oleh saudara Exander. Seperti yang kita maklum, Datuk Dr Lee Chong Meng ialah ahli MCA bahagian kesenian dan kebudayaan (kalau tidak silap), dan kata-kata beliau adalah menyebelahi kerajaan.

    Berkenaan “pemimpin dan wakil 80 pertubuhan pengusaha dan peniaga serta badan bukan kerajaan (NGO) “, siapa mereka? Fakta yang terlalu subjective.

  29. Fellow Malaysian November 21, 2007 at 10:44 PM - Reply

    MALAYSIAN POETRY BY A MALAYSIAN

    This is a story about Malaysian society
    Where different races supposedly live in harmony
    In 2003, came along a Prime Minister by the name of Abdullah Badawi
    Who led his party to a resounding election victory.

    This is a PM whose promises are many
    All his slogans are equally catchy
    As a result, many people are taken in completely
    By his humble and Mr. Clean personality.

    First among his chief promises is to combat corruption immediately

    That has everyone applauding loudly
    But until today, all the major cases are still one big mystery
    Lack of evidence or is he fooling us secretly?

    Not long after, he introduced Islam Hadhari
    Some complained there is only one version of Islam from the Almighty
    Anyway, what is it all about, no one knows exactly
    Except for some broad points outlined in theory.

    Then, he said we need to cut our budget deficit quickly
    Which started the dismantling of Tun M’s legacy
    This caused us to hear about the crooked bridge flip flop story
    With all the accusations, what is fiction and what is reality?

    By his own admission, his son is extremely wealthy
    Because he controls a listed company by the name of Scomi
    Was once implicated in the shipment of banned components to a Middle Eastern country
    But his son claimed ignorance and that’s the end of the story.

    He also has a son-in-law by the name of Khairy

    Not elected but is UMNO Youth’s deputy
    Got entangled in the merged Avenue-ECM Libra entity
    Which happened right under the nose of the PM-led Finance Ministry.

    Then, we came across a foreign newspaper reporting factually
    Of his adventure to see a yacht at a faraway place somewhere in Turkey
    This is not true, he said insistently
    But I don’t see the newspaper issuing any apology.

    Next, came the jet on the itinerary
    Bought or leased, he is lucky that Malaysians are not financially savvy
    The jet is also for the Agong’s use, he said publicly
    I wonder whether the Agong requested for one specifically?

    Later, we read of his holidays in an Australian city
    Staying in a mansion owned by someone named as Patrick Badawi
    We shouldn’t be so critical if he was only away temporarily
    Except for the fact that there was a major flood in our own territory.

    Then, we get the case of Proton disposing off a subsidiary
    Not for a large amount but for a mere penny
    Many think behind the deal something’s very fishy
    Tun M’s pet project is certainly going awry.

    Overall, crime rates are going up rapidly
    Confidence in our police is at its lowest historically
    But the IGP got his tenure extended easily
    He must be thinking everything’s hunky-dory.

    He has also been busy launching economic regions lately
    Trying to attract foreign investments into the country
    Sadly, some are saying that the northern development is benefiting a crony
    While others argue the southern one will end up as LKY’s colony.

    You see, I can go on and on about this indefinitely
    Because it is easy and I do not need to create any of them individually
    They are all plucked from the web where the stories about him is aplenty
    From promoting judges unfairly to always being sleepy.

    Actually, I am just an ordinary Malaysian who cares about her country
    And I have to state that I am not against him or his policy
    For I do not care who is the Perdana Menteri

    As long as the person is capable and trustworthy.

  30. beskal tua November 23, 2007 at 1:04 PM - Reply

    Kadang tu aku rasa kelakar pun ada bila tengok orang yang macam si Exander ni. Pakat main percaya je kat Barisan Nasional tu. Tapi bila pikir kan balik, aku jadi kesian. Orang macam ni la yang sampai bila-bila pun duk asyik kene tipu dengan BN. Tergamak BN menipu orang separuh akal macam Exander. BN kata perhimpunan rakyat bukan budaya kita. Tapi mengikut fakta sejarah, orang kita telah keluar beramai-ramai semasa menentang Malayan Union dan pemerintahan British. Orang BN dah melupakan sejarah ke? Mungkin itu bukan budaya diorang. Yang menjadi budaya diorang hanyalah rasuah, penipuan, salahguna kuasa, menghalalkan perjudian dan maksiat, memutarbelitkan agama Islam, menggalakkan hiburan, merampas harta rakyat, merompak hasil negara, dan pelbagai jenis dan rupa lagi salahlaku yang sehingga ke suatu tahap mereka tidak boleh tewas di dalam pilihanraya dengan harapan bahawa segala salahlaku yang keji tersebut tidak akan dapat dibongkar oleh pemimpin-pemimpin yang benar-benar jujur untuk memberikan kesejahteraan kepada semua lapisan rakyat. Dan disebabkan tidak mahu segala salahlaku tersebut dibongkar dan juga supaya dapat membuka peluang baru untuk terus membaham wang rakyat maka kesemua jentera-jentera kerajaan telah dipergunakan agar dapat memastikan kemenangan BN di dalam pilihanraya. Dan rakyat terus cuba dipergula-gulakan dengan pembangunan sebagai budi BN. Budi? Pembangunan adalah tanggungjawab pemerintah. Bukan BN keluar duit poket sendiri buat pembangunan. Hatta di negara komunis sekalipun mereka perlu memberikan pembangunan kepada rakyat kerana ianya adalah suatu tanggungjawab. Kesemuanya dari cukai yang dibayar oleh rakyat. Itu pun sempat lagi orang-orang BN ni sebat duit tu. Dan orang-orang separuh akal macam Exander ni lah yang terus diperalatkan untuk menyokong BN. Sebab dia BODOH!

  31. Mohd Ezli Mashut November 23, 2007 at 6:37 PM - Reply

    Saya mencadangkan kepada sekretariat Bersih untuk mengadakan roadshow peringkat Selangor di DUN Ijok. Maka di situ bolehlah segala kepincangan pilihanraya kecil DUN Ijok pada 28 April 2007 di dedahkan. Di harap juga semua pimpinan BERSIH dan NGOs dan Barisan Alternatif dapat hadir di samping menggembelig semangat Ijok kembali dalam kebangkitan gelombang kuning berterusan.

    • sas July 3, 2011 at 5:44 PM - Reply

      tapi kenapa pula negeri SELANGOR pembangkang menang kalau SPR tak adil……..! atau kita perlu bersihkan pemimpin yg ***……!

      BERSIH: Mungkin kalau SPR adil, pembangkang menang lagi banyak?

  32. kuncisudu November 24, 2007 at 3:22 PM - Reply

    cadangan.
    1. poster rasmi bersih atau logo utk diletakkan pada website para penyokong bersih yang mempunyai blog atau website.
    2. maklumkan cara mendapatkan tshirt bersih.

  33. nazrul November 24, 2007 at 4:40 PM - Reply

    hi all,

    new collared yellow t-shirt which is suitable for casual wear.

    http://yellowsunite.blogspot.com/

    post all your “yellow” activities there too!

    —————————————————————————————–

    Salam semua

    dapatkan t-shirt kuning berkolar anda di sini. Juga sesuai untuk pakaian kasual.

    http://yellowsunite.blogspot.com/

    Postkan juga segala aktiviti “kuning: anda disini.

  34. exander November 25, 2007 at 7:44 PM - Reply

    BERSIH la ni dah tukar nama kepada KOTOR!!! Ha..ha…ha…org gila je yang ikut KOTOR ni!!!! Pakai baju kuning macam nak buat iklan DIGI lak..Kah..kah…kah….

  35. exander November 25, 2007 at 7:50 PM - Reply

    Wei….pilihanraya kita ni dah cukup adil dah….BERSIH tak yak jadi penyibuk lah….Demonstarsi jalanan ini bukan budaya kita….Ini budaya ANWAR dan Hadi Kambing yang bangang tu!!!!

  36. exander November 25, 2007 at 7:52 PM - Reply

    BERSIH BODOH,BANGANG, DUNGU

  37. exander November 25, 2007 at 8:35 PM - Reply

    Apa yang PAS boleh kasi…Cuba tgk Kelantan tu air pun tak de…so camne nak jg M’sia….PKR huh lagi hampeh!!!

  38. Sang Bersih November 27, 2007 at 12:54 AM - Reply

    BERSIH mesti terus memainkan peranan dalam menuntut pilihanraya yang bersih..Jika tidak dalam pilihanraya yg kotor seperti 2004, maka lahirlah ramainya pemimpin2 BN yang terlampau kotor merompak wang rakyat…

    YA ALLAH, hancurkanlah pemimpin2 yang menindas rakyat, yang membohongi rakyat, yang sentiasa berdusta….

    ISLAM Dulu,Kini,Selamanya

  39. orang bangi November 29, 2007 at 12:25 AM - Reply

    exander, mai dok bandar baru bangi sat, baru hang tahu, air minum pun kena beli.

  40. danFreedom December 12, 2007 at 1:12 AM - Reply

    exander is obviously a umno lackey, so pay no heed bros and sis….i’ll be wearin yellow every sat!

  41. Otak Kuning December 12, 2007 at 8:24 AM - Reply

    jgn padam tau!
    PEACE!:)

  42. tobak'ah December 12, 2007 at 4:10 PM - Reply

    HEY U ALL…PE GADUH2 NI HAH…KORANG NI SIBUK2 DENGAN POLITIK PESAL…BARISAN NASIONAL DA LAMA MEMERINTAH, DAH MAJU, AMAN DAMAI…SETAKAT RASUAH TU SEMUA TEMPAT ADA…NTAH2 BILA PAS OR KEADILAN MEMERINTAH NEGARA JADI TAK AMAN, BEPERANG, RASUAH BERTAMBAH…HAH KORANG NAK KE?…PASTU EKONOMI JATUH SEBAB ASIK BERGADUH…PELABUR LARI….NEGARA RUGI….PASTU START LA BUANG KERJA BERAMAI2…LAME2 KEBULURANN..BODOH BTOL SAPE SOKONG PEMBANGKANG TUH!!! DALAM CERAMAH ASIK MENGUTUK JE..TAKDA INISIATIF NAK MAJUKAN NEGARA PUN….KITA TAKLEH SAMAKAN MALAYSIA DENGAN NEGARA LAIN…SEBAB MALAYSIA BERBILANG KAUM…SEBAB TU LA MEDIA TAK BEBAS, CUBA LA FIKIR SENDIRI WEYY…SEMUA NEGARA ADA MAKAN DUIT RAKYAT LA…AKU BERANI POTONG KONEK KALAU TAKDA PEMIMPIN YANG TAK MAKAN RASUAH/DUIT RAKYAT!!!!!SAPA SOKONG PEMBANGKANG MEMANG TAK BERPELAJARAN..

  43. exander December 12, 2007 at 9:06 PM - Reply

    Tu la hangpa BODOH….Duk umah lagi baguih!!! Apa yang hangpa dapat????? Aku pun dah letih la nak cakap dengan hangpa yang bangang ni. Bawak2 lah nyanyi lagu Negaraku dan baca balik Rukunegara…..Jangan lah cari kerja yang sia-sia tu woi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  44. cltw December 13, 2007 at 3:07 AM - Reply

    If you are tired then go somewhere else like http://www.porn.com. danFreedom is right, the best way is to ignore monkey like this. I feel stupid to type one more word for idiotic person like such

  45. Otak Kuning Lagi December 14, 2007 at 1:09 AM - Reply

    Kelmarin aku post kt sni apsal xde?naseb baek aku save..korg bkn bley caye sgt,hehe

    Wei!Korg gak yg chakap nk BERSIH kan??Demokrasi lah,itulah ini lah,so sukati kami r nk cakap pape kt sni!Jgn nk mara2..klu x cmne nk ade pilihanraya BERSEH spt yg dichanang2kn oleh KORANG!!

    BERTOPENGKAN BUNGA, BERINTIKAN TAAAHI!
    ITULAH BERSIH YG KONON BERSEH!
    HAHAHAHA!

    tgk!weekend da grenti aku xley kuar!AHAD ni LAST DAY of RANtai ngogong,korg ngan HINDRAF same je!
    Klu korg ckp xsame ok,tp korg da cetuskn SUASANA ni,korg tau kn keling klu mnggila cmne,yg UNTUNG SAPER??

    CINE la!!!BODOH!!malaya kucarkacir dorg sdap tgk dr HDTV dorg..cm xde pape~
    aku lagi r xnk klu PIS..eh PAS rule malaya,hancus beb,tgk je kt KELANTAN yg konon SRAMBI,tp bdk2 mcm BABI!!
    YEARGHHH!!!!!aku tgh HOT ni,sialan aku nk KUAR dgn AMAN r!!

    NOTE FOR EXANDER :

    ape kate kite wat website ANTI-BERSIH,free hosted pn xpe ah,kite kumpol ramai2 bebudak den kite attack(with words cuz words is more POWERFUL!!!not like them,shouting in the street like a MONKEY!!!)BERSIH yg LANGSUNG XBERSEH!amacam?

    Kepada BERSIH2 sekalian,sila beli album Artic Monkey yg sgt besh.

    ___________________________ni yg aku penah post dlu(kat bawah ni la bodoh)_______________________________

    Bodoh r korang ni..aku nk kuar skg pon da susah,bengap r..sje je wat hal..hmm arap2 aku xjd org tue mnyusahkn cm korg nnti..sedih aku..n tlg r minggu nie jgn jd MONYET lg,minggu nie byk aktiviti kt kL.
    Korg nie mmg xpk effect dr mnde2 peLik yg korg wat nie kn,dah2 aku xnk pnergn psl RASUAH ke BersiH ke,papejelah wahai org2 tua yg byk mnyusahkn hidup KAMI.

    Mari BERSIHkan KETIAK KAMI!!!
    (aku pdulik hape Berseh ke Kotor ke,Hitam ke,Puteh ke,JGN WAT HAL!!!(bodoh..hehe:p))
    STOP ruin our LIFE!!dont repeat the old black days!!
    (hakhak,kuning stiap sabturday,ape brg..hitam ade pink ade hijau ade(hijau puteh!!) nie kuning..mcm….hahaha!!lawok r korg!)

    aku igtkn bersih nie cm INDAHWATER,ye r lmbng cm lebey kurang jea..so
    BERSIH Love INDAHWATER Love BERSIH Love HINDRAF(satu Lagi bodo)
    Paham xungkapan diatas wahai otak kunin skalian???

    Geram dowh ngan korg nie..aku tembak ramai2 kang bru tau,n hei sabturday nie ade GIG,nk join x???
    Tp jgn pkai bj kuning tau,duit korg nk bli bju kuning tu simpan(siap ley tnye spe nk bli,CANNOT GO LA),nnti bli bj yg dbikin oleh KAMI tau..Ade Hujan,Decma,Couple,ish mcm2 lg ah!(kunin xde eh!)
    PASTIKAN kasot korg BERSIH!
    Be hepy always!

    Love~
    ~teenagers of malaya (The Kasot Bersih)

  46. beskal tua December 17, 2007 at 4:03 PM - Reply

    tobak’ah.. aku tak tau ape agama kamu tapi kalau kamu beragama Islam, sila rujuk sejarah kerajaan Bani Umaiyah. Terdapat seorang Khalifah sangat berhati-hati menggunakan wang negara sehingga diriwayatkan beliau telah memadamkan pelita dan menyebabkan rumah beliau gelap-gelita sebaik sahaja selesai menjalankan urusan negara setiap hari kerana menurut beliau, minyak yang digunakan untuk menyalakan pelita itu adalah dari wang negara maka adalah amat tidak adil dan tidak bermoral sekiranya beliau menggunakan wang negara untuk keperluan peribadi beliau. Dan kalau dilihat kembali bagaimana Rasulullah S.A.W telah mengharamkan ahli-ahli keluarga Baginda dari mengambil walau apa sekalipun dari Baitul Mal dan telah diriwayatkan bahawa Baginda telah bersabda “Sekiranya Fatimah (puteri Baginda) mengambil walau sebiji kurma dari Baitul Mal, maka akan kupotong tangannya”. Jadinya, En. tobak’ah betul-betul berani ke potong kemaluan kamu? Sudah ada bukti yang ada pemimpin yang tak makan duit. Atau adakah Islam Hadhari menghalalkan amalan yang korup???

  47. exander December 18, 2007 at 11:16 AM - Reply

    mana kamu tahu pemimpin kita ada korup???? Jangan tabur fitnah la wei! BERSIH adalah pengkhianat Bangsa, Agama da Negara!!

  48. Kristine December 19, 2007 at 5:08 AM - Reply

    To Exander,

    Saya tak percaya bahawa kamu dapat menaip komen di sini kerana saya ingatkan kamu ni seorang yang buta, sukar untuk percaya seorang yang buta mampu untuk meluahkan kata-katanya di website ini. kalau bukan buta, rasa-rasa kamu ni tak pernah baca surat khabar, bagaikan katak bawah tempurung. Kalau ada masa lapang, bacalah surat khabar, kes korup sudah menjadi satu amalan oleh kerajaan negara kita. siapa yang tidak mengetahuinya? kalaulah kamu seorang yang rasional, kamu sepatutnya menulis komen kamu dengan bukti yang kukuh, bukannya memarahi BERSIH BODOH,BANGANG, DUNGU!!!!sudah 50 tahun merdeka, tetapi rakyat masih hidup sengsara, tambahan pula dengan kenaikan TOL, harga petrol,harga barangan yang perlu dipikul oleh rakyat. ‘pemimpin’ kononnya pula menikmati kehidupan yang begitu mewah, menyalahgunakan wang rakyat demi kebaikan sendiri…dengan pemimpin sebegini, habislah negara…Exander, fikirlah sendiri… :-)

  49. bersih December 19, 2007 at 10:42 AM - Reply

    EXANDER: mana kamu tahu pemimpin kita ada korup???? Jangan tabur fitnah la wei! BERSIH adalah pengkhianat Bangsa, Agama da Negara!!

    BANGUN LAH, SEDAR LAH. TAK BACA SURATKHABAR KE? TAK TAHU BACA KE?

  50. AciDz36, December 21, 2007 at 12:09 AM - Reply

    Exander,

    Berpandukanlah pada Al-Quran dan Al-Sunnah. Banyakkan ke rumah Allah…
    InsyaAllah kamu akan di bimbing ke jalan yang benar. Jika benar tak menyokong Kami..janganlah gunakan bahasa sedemikian.
    Sudah sekian lama Negara kita mengetepikan hukum-hakam Islam… Biarlah jika pimpinan Pembangkang itu gagal sekalipun.. Namun bukanlah kejayaan di dunia yang ingin kita kejar.. tetapi di AKHIRAT kelak..
    Wallahualam…

  51. exander December 24, 2007 at 4:45 PM - Reply

    Wei AciDz36!! Ko cakap ni macam bagus aje yek!!!!!!!

  52. shamus January 31, 2008 at 11:43 PM - Reply

    EXANDER D NOT GREAT,
    JUST SHUT THE F****K UP. WHAT THE F**K DID U JUZ F***KING SAY? MAN YOU REALLY ARE F***KED UP

  53. exander mom February 4, 2008 at 8:17 PM - Reply

    insaflah nak. apa yang pakcik AciDz36 memang benar… balik ke al-Quran dan sunnah. baru tenang diri, masyarakat dan negara. kita mungkin x rasa kesan korupsi kat malaysia.. tapi org2 yg dibawah, ceruk kampung, peniaga2.. sian kat diorang. ok exander. berubah.

  54. Pirates February 17, 2008 at 6:03 AM - Reply

    just let the exander fuck with his mum.. and barking at his own shelter.. eat his own shit
    if u don’t satisfied with anwar.. go make ur own party and we “all” vote you..
    make sure we don’t eat your shit..

    second exander.. you talk like a guy never been in malaysia..
    r u son of vincent tan??
    or u eat vincent tan shit.. i guess both!!
    haha..

    what ever guys.. this “exander” he is not muslim..
    i think he zionis.. or atheis..
    don’t have god.. don’t have ethics..

    GET OUT FROM MALAYSIA!!!
    ass hole

  55. Zulfiki Bin Taha April 3, 2008 at 8:24 PM - Reply

    Mengucapkan “Selamat Natal” kepada umat nasrani adalah haram.

    Adapun hal-hal lainnya yang haram bagi umat muslim adalah:
    • makan mie instant => karena temuan orang Cina
    • memakai pakaian tekstil => karena ditemukan oleh Kristiani
    • makan nasi => karena berasal dari Cina
    • memakai kendaraan bermotor => karena temuan bangsa Kristiani
    • mengikuti ajaran Wali Songo => karena semuanya orang Cina
    • menggunakan listrik => karena temuan bangsa Kristiani
    • menggunakan komputer => karena temuan bangsa Kristiani
    • menggunakan internet => karena temuan bangsa Kristiani
    • kiblat mengarah ke Mekah => karena itu penyembahan berhala
    • naik haji => karena itu penyembahan berhala
    • menganggap buku al-qur’an suci => karena itu penyembahan berhala
    • mengelilingi ka’bah 7 kali => karena itu penyembahan berhala
    • sholat 5 kali sehari => karena ini penyembahan berhala
    • mempercayai surga, neraka & akhirat => semuanya ini adalah berhala

    Bagaimana dengan saudara-saudara kita umat muslim yang membela Islam dengan merusak tempat-tempat ibadah umat lain, tapi mereka memakai pakaian tekstil dan mengendarai kendaraan bermotor? Sedangkan tekstil dan kendaraan bermotor adalah temuan dan teknologi bangsa Nasrani.

    Bagaimana dengan saudara-saudara kita umat muslim yang membela Islam dengan meledakkan bom untuk membunuh umat lain? Sedangkan bom itu adalah temuan orang Yahudi.

  56. Kuntong Bagidin December 22, 2008 at 1:53 PM - Reply

    Hai Bersih: Jangan asyik nak menyalahkan orang lain saja.Diri sendiri pun ada juga yang tak betul. Mungkin lebih teruk. Bersyukurlah ….. nanti takut dikata orang dulang paku serpih, ngata orang awak yang lebih.

Leave A Response »