Video Clips and Photos of 10 NOV

Bersih2.0 November 12, 2007 17

Here are some of the video clips put up on YouTube, if you know of any more, please send them to us, thanks! Please also send us video clips and photos of the event. Email us your links: [email protected]

Photos of the Gathering can be viewed here:
http://www.flickr.com/groups/549864@N20

- – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - -

Here are the links for the 101 East programme featuring Nazri Aziz, KJ and Malik Imtiaz Sarwar (2 parts):
http://www.youtube.com/watch?v=TJXOVrziDlY
http://www.youtube.com/watch?v=YpGBTBkBcPc

Gathering in Kuala Lumpur 10 Nov 2007 – NTV7 version
http://www.youtube.com/watch?v=wDmQfoFRk_M

Al-Jazeera English – Kuala Lumpur
http://www.youtube.com/watch?v=BzqSddWkxGs

BBC: BERSIH Rally for Electoral Reform in KL
http://www.youtube.com/watch?v=wB7MP1VYWhc

Zainuddin on AlJazeera: BERSIH Rally for Electoral Reform

http://www.youtube.com/watch?v=A1_GQ-K7P_w

* Transcript available on http://www.kennysia.com/archives/2007/11/the_zam_rap.php

AEC Bernama News: BERSIH Rally for Electoral Reform
http://www.youtube.com/watch?v=o_EKQ9wtEQY

CNN: BERSIH Rally for Electoral Reform in KL, Malaysia
http://www.youtube.com/watch?v=Sk4KDHRpI5k

TV3 report on BERSIH Malaysia’s 10 Nov Rally
http://www.youtube.com/watch?v=5WaBipMoCTs

- – - – - – - – - – - – – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – -

Participants’ videos

BERSIH London NEW!
http://www.youtube.com/watch?v=hI-bTlQXMO0

Please help us, Your Majesty!
http://www.youtube.com/watch?v=FjIwr9KiAjg

Eat your heart out, UMNO!
http://www.youtube.com/watch?v=6jokDXc3wvw

Nov 10 Bersih Rally Video 2
http://www.youtube.com/watch?v=P6kRQ9CGYqE

Central Market
http://www.youtube.com/watch?v=vlMqSAErRe4

100% bersih malaysia; keep walking 01
http://www.youtube.com/watch?v=CO99l6giyBc

100% bersih malaysia; keep walking 02
http://www.youtube.com/watch?v=8bs7fF7FEkw

100% bersih malaysia; keep walking 03
http://www.youtube.com/watch?v=tG26yOOssDw

100% bersih malaysia; keep walking!!! 04
http://www.youtube.com/watch?v=8WqCX5ouxqQ
- – - – - – - – - – - – – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – -

Pre-Gathering / Pra-Himpunan video clips

BERSIH: Perhimpunan Rakyat Aman/ Peaceful People’s Assembly
http://www.youtube.com/watch?v=G4ycaduE_D4

Tribute To BERSIH People’s Gathering II
http://www.youtube.com/watch?v=A9Y7mA-Q688

BERSIH 10 November: Take the Power Back!
http://www.youtube.com/watch?v=agfpsl2QFl0

Perwakilan UMNO jangan pulang dulu, jom sertai Himpunan Aman
http://www.youtube.com/watch?v=e1PMsIwms-c

Pak Lah on BERSIH’s mass rally
http://www.youtube.com/watch?v=iCYXrSIps-A

Khairy: BERSIH must be stopped
http://www.youtube.com/watch?v=Qx_MTvhOLKY

BERSIH adamant on continuing with mass rally
http://www.youtube.com/watch?v=Se6EarCUUUc

Anwar Ibrahim calls on the police to give BERSIH a chance! (8 Nov)
http://www.youtube.com/watch?v=RwIAbX2zYtc

6 wakil BERSIH diminta hadir ke Bukit Aman
http://www.youtube.com/watch?v=C0KKDwQUrEU

Johari: Don’t Attend BERSIH Rally At Dataran Merdeka (7 Nov)
http://www.youtube.com/watch?v=TfKzMVzyZ24

Himpunan 10 November – Polis beri respon positif
http://www.youtube.com/watch?v=XUAyA35hQZg

Lebih 60 Ribu Unit T-shirt Kuning BERSIH habis dijual

http://www.youtube.com/watch?v=F6g4OQVFclI

- – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - -

Live cam images and video clips on Malaysiakini

http://malaysiakini.tv/event/bersih/

SPECIAL REPORT PAGE ON BERSIH RALLY on Malaysiakini - http://www.malaysiakini.com/news/74652

BERSIH Vox Pop: http://www.malaysiakini.tv/?vid=1477

17 Comments »

  1. bakaq a.k.a. ~penarik beca November 12, 2007 at 6:15 PM - Reply

    Please go to Malaysiakita for more photos links. Scroll down to “Historic Moments” below the blue ad. Thank you.

  2. care4my November 16, 2007 at 11:09 AM - Reply

    It’s surely an eye opener to the Malaysian government.

  3. Exander November 17, 2007 at 1:26 PM - Reply

    Demonstrasi jejas perniagaan

    Demonstrasi haram Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) di persekitaran Dataran Merdeka dan Masjid Jamek Sabtu lalu, menyebabkan pengusaha dan peniaga pelbagai sektor di sekitar kawasan berdekatan menanggung kerugian berjuta-juta ringgit.

    Perhimpunan yang menyaksikan ramai anggota polis terpaksa dikerah mengawal keadaan, turut menjejaskan industri pelancongan, khususnya di ibu negara dengan kawasan Bukit Bintang menerima kesan teruk.

    Berikutan itu, pemimpin dan wakil 80 pertubuhan pengusaha dan peniaga serta badan bukan kerajaan (NGO) lain sekitar Bukit Bintang semalam mengadakan bantahan bagi menyuarakan rasa tidak puas hati terhadap perhimpunan berkenaan.

    Penasihat kepada 80 pertubuhan dan NGO terbabit, Datuk Dr Lee Chong Meng, berkata perhimpunan itu bukan saja menyebabkan kerugian dan kesusahan kepada peniaga, malah membantutkan usaha kerajaan menarik pelancong asing ke negara ini sempena Tahun Melawat Malaysia (TMM 2007).

    “Kami sedih perhimpunan itu menyebabkan banyak kedai di kawasan Bukit Bintang iaitu kawasan nukleus di ibu negara terpaksa ditutup sekurang-kurangnya separuh hari, jalan sesak, hotel dan pusat perniagaan kosong.

    “Persatuan pengusaha hotel memaklumkan ada tempahan menginap dibatalkan pelancong dari China, Korea dan Hong Kong berikutan kejadian itu, selain ejen pelancongan tempatan menerima banyak pertanyaan daripada ejen pelancongan asing mengenai keadaan di ibu negara.

    “Oleh itu, kita adakan sesi ini untuk maklumkan kepada parti politik tertentu supaya jangan buat kacau.

    “Kami berharap perhimpunan haram seperti ini tidak berlaku lagi, cukuplah kerana ia menjejaskan perniagaan,” katanya pada sidang media di sebuah restoran di Jalan Pudu, semalam.

    Perhimpunan itu disertai hampir 100 pemimpin dan ahli persatuan mewakili peniaga, pengusaha dan pemborong barangan harian, pakaian, kedai kopi, restoran, hotel, agensi pelancongan, teksi dan sektor Rukun Tetangga.

    Pelbagai sepanduk termasuk tertera ‘Rakyat Malaysia Bukan Hooligan’, ‘Rakyat Malaysia Tolak Demonstrasi Jalanan’ dan ‘Kami Menyokong Pelancongan’ dibawa pada perhimpunan itu.

    Wakil pemborong pakaian, Tan Hooi Weng, berkata kerugian dialami beratus-ratus pemilik pusat fesyen di Jalan Merlimau dan Jalan Kenanga mampu mencecah antara RM3 hingga RM4 juta.

    “Perhimpunan itu menyebabkan kami kerugian besar. Bayangkan ada pengusaha mampu meraih jualan sehingga RM30,000 tetapi pada hari itu (perhimpunan haram diadakan) kosong, tiada pelanggan,” katanya.

    Beberapa wakil pertubuhan lain turut mengakui perhimpunan menyebabkan mereka menanggung kerugian kerana terpaksa menutup premis lebih awal dan kurang pelanggan.

    So BERSIH…Fikirlah sendiri yo!!!!!! Jangan Jadi Bangang, Bodoh, Dungu!!!!

  4. tokan November 22, 2007 at 6:33 PM - Reply

    itu kedai kasi tutup sbb wa punya kedai sudah masuk itu asap pemedih mata woo…FRU jgn kasi tembak lagi wo..kasi itu org kuning himpun dekat datran la… itu macm la bagus…

  5. exander November 25, 2007 at 7:47 PM - Reply

    Orang Kuning tu orang TAIK ka!!!!!

  6. honest observer November 30, 2007 at 9:22 PM - Reply

    exander, hang engat hang alexander ka?

    jangan dok berangan..

    ada laporan bahwa RTM suruh peniaga cakap perniagaan kami rugi.. gila pa..

    hang x taw ka yg restoran mamak untung.. tawkey senyum ja x kisah la kuning ka apa..

    jangan dok busuk hati.. nanti hati hang mati tp hang x mati2.. buat susah orang ja..

  7. exander December 3, 2007 at 2:59 PM - Reply

    BERSIH woi….tolong DIGI wat iklan lagi bagus la……..

  8. kulaannering December 8, 2007 at 5:22 PM - Reply

    Kepada exander,

    Kerugian yang dimaksudkan ada propaganda sahaja. Perhimpunan ini telah menyedarkan semua rakyat yang selama ini mereka telah tertipu. Kedai-kedai terpaksa ditutup oleh kerana campur tangan polis dan FRU, sekiranya rally ini dibenarkan tiada kecohpon Kebanyakkan kedai ditutup kerana khuatir semburan asid dan air akan merosakkan harta benda mereka. Sesungguhnya peserta-peserta gelombang kuning tidak merosakkan apa-apa benda pon baik harta peniaga atau harta awam.

    Jangan dok petik laporan dari surat khabar utusan meloya atau berita haria!

  9. Bersih January 6, 2008 at 1:45 AM - Reply

    kulaannering kalu berita wartawan tak leh pakai kita nak tau dari mana lak informasi terkini terpanas dan terbersih?
    takda cara lain ke selain dari berkumpul ramai2 jalan kat tengah2 jalan raya ganggu lalu lintas
    kulaannering ko nih pun satu la mmg la peniaga tutup kedai sb semburan asid(FRU pakai asid ke?gile aaah mati melepuh la org kena sembur) dan air. kalu dah tutup tak da la pelanggan kalu tak da pelanggan tak da la jualan kalu tak da jualan tak da la untung kalu tak untung rugi la peniaga awat la bangang sangat nih basic berniaga pun tak tau.
    tak kesah la tutup sb apa tp kalu da nama terpaksa tutup mmg la merugikan.
    yang boria baju kuning tuh g himpun tempat len jalan ramai2 nk g dataran tuh tak menyusahkan org len ka?
    awat tak naik teksi or bas terus g dataran jek kan senang tak da ganggu sesapa.
    len kali bgtau la nk himpun kat maner2 then terus g tempat tuh jek tak payah la nk berarak2 ramai kacau lalu lintas
    lagi senang kalu himpun dalam tenet pakat2 pasang webcam kita jerit laung slogan ramai2 tak kacau sesapa
    aku tak puas ati bila kata pilihan raya tak bersih
    kalu ko g tgk sendiri kotak undi macam mana org kira undi baru ko tau betapa susahnyer nk pilihanraya
    kalu betul2 ramai penyokong masuk pilihan raya la
    tak pun buat macam thailand senang
    nih takat 1/100 penyokong dri keseluruhan rakyat malaysia tak payah la nak buat kacau
    daftar parti cari penyokong masuk pilihan raya kalu berjaya takbir malaysia baru la bersih itu mmg bersih hahaha

  10. rasanyapandai January 24, 2008 at 11:54 PM - Reply

    kalu kerajaan tak rasa ape2,,tak tau la nak kata apa..ni suara rakyat.bukan suara individu..kalau dah beribu-ribu sepakat tak kira tua,muda,kaya,miskin,,sapa lagi yang nak dikata salah..ingat,,negara kita merdeka dulu pon kerana perhimpunan rakyat.kerajaan perlu menimbang permintaan rakyat sebaik-baiknya,,bukan mengkondem rakyat dengan mcm2 berita palsu.
    rakyat tahu kemahuan dan keadilan,,kerajaan perlu tunaikan dan pertimbangkan..

  11. rasanyapandai January 24, 2008 at 11:56 PM - Reply

    kepada exender,,

    siasat sebelom cakap

  12. anak muda April 23, 2008 at 2:31 AM - Reply

    exender,

    sekarang ini public makin pandai,
    jangan jadi seperti dolah badawi,
    anggap rakyat ini masyarakat yang bodoh,

Leave A Response »